Díl 1 - První den ve škole

25.11.2012 17:01

 

Díl 1. - První den na gymplu

 
"Kate, těšíš se?" zeptala se mě Rosemary Blacková, moje nejlepší kamarádka, ta dívka v černém svetru a bílých kalhotech, první den školy. Přišla k námuž brzy ráno, protože bydlela hned vedle nás.
 
 
Rosemaryin dům byl celkem velký, hezky vybavený a měl větší místnosti, než ten náš. Bydlela tam odjakživa s mámou a s tátou.
 
 
Můj dům stál hned vedle. Byly jsme sousedky už od našeho narození, naše mámy se znaly, takže bylo jasné, že se z nás jednou stanou kamarádky. Co mě však štvalo, pokaždé mi moje máma předhazovala Rose za vzor. Byla chytřejší, hodnější, slušnější, pracovitější a já nevím co ještě. Nesnášela jsem to.
 
 
"Jasně, že se těším. Teda hlavně na kluky. Umíš si to představit? Maturanti, třeťáci, druháci. To bude bomba."prohlásila jsem se smíchem. "Neblbni, Kate. Jdeš tam kvůli učení, ne kvůli klukům, chápeš?" odvětila Rose a začala se smát. "Jen neříkej, že ti o to taky nejde. Hned jak uvidíš nějakýho kluka, už po něm půjdeš." řekla jsem.
 
 
"Co je tu tak vtipného, slečny?" otázal se táta, Alfred Scott, který právě vešel do obývacího pokoje. "Dobrý den pane Scotte." pozdravila okamžitě Rose. "Nic, tati. Potřebuješ něco? Nebo nás jen jdeš obtěžovat svou přítomností?" řekla jsem nepříjemným tónem. Nesnášela jsem, když se rodiče vtírali do hovoru mezi mnou a kamarády. K mé smůle to dělali pokaždé, když u mě někdo byl.
 
 
"Jen jsem vám chtěl popřát štěstí, když už jdete na tu novou školu." odvětil táta. "Super, tak už jsi nám popřál. Ještě něco?" řekla jsem. "Kate, je tady autobus." řekla Rose znenadání. "Vidíš, musíme jít, takže nás nemusíš zdržovat, čau." odpověděla jsem, popadla Rose za ruku a odešli jsme ven k velkému, žlutému, školnímu autobusu, který už čekal před domem.
 
 
"Catherine! Catherine! Tak zastav se přece." volal mámin hlas z povzdálí, když už jsme byly jen pár kroků od autobusu. Za chvíli nás máma doběhla.
 
 
"Dobrý den paní Scottová." pozdravila slušeně Rose mámu, Margarett Scottovou. "Co je mami? Musíme jít. Zdržuješ nás." odvětila jsem kysele. "No, já už radši půjdu zabrat místo, Kate." řekla Rose a nastoupila do busu. Závistivě jsem se na ní otočila. "Tak co je mami?" zeptala jsem se. "Catherine, ty ses ani nepřišla rozloučit." osupila se na mě máma. Nesnášela jsem, když mi říkala Catherine, ale nikdy mi neřekla jinak. "No, teď se loučím. Čau." odvětila jsem a šla pryč.
 
 
Nastoupila jsem do autobusu a hned se rozjel. Rose mi držela místo, ale věděla, že já ráda sedím u okýnka a jsem nepříčetná, když musím sedět v uličce, takže mě pustila k okýnku. Nejlepší kamarádka se pozná.
 
 
 
"Hej Rose, vidíš toho řidiče? Je boží viď. Tomu bude tak dvacet. To není moc." řekla jsem. "Není špatnej." prohlásila Rose a z jejího tónu bylo vidno, že jí to nezajímá. Nechápala jsem jí. Co sakra nosila v hlavě, když jí nikdy kluci nezajímali? Vážně jsem to nechápala.
 
 
Cesta s naším krásným řidičem trvala jen několik minut a zanedlouho už autobus stál u naší nové školy.
 
 
 
Gymnázium Ronalda Rowlinga. To byla naše nová škola, která stála v centru města, kde jsme já i Rose bydlely. Nebyla ani malá, ani velká. Zkrátka tak akorát. Dovnitř už se hnalo několik studentů, když autobus přijel a já už jsem se těšila na nové tváře, které dnes potkám.
 
 

Originál komixu najdeš na : https://natali-e.blog.cz/1211/such-a-shame-1-dil-prvni-den-na-gymplu